Δευτέρα, 26 Σεπτεμβρίου 2011

Πρόγραμμα: «Προώθηση της ανάγνωση-εκσυγχρονισμός των βιβλιοθηκών στο Ν. Ξάνθης» ΥΠ.ΠΟ.Τ.–Ε.ΚΕ.ΒΙ.

Πρόγραμμα: «προώθηση της ανάγνωσης -

εκσυγχρονισμός των βιβλιοθηκών στο Ν. Ξάνθης»

ΥΠ.ΠΟ.Τ. – Ε.ΚΕ.ΒΙ.

Χρυσανίδου Αθ.

τηλ: 6974359492

email:xrisanidou@gmail.com


Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2011




ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Τη Δεύτερα 10 Οκτωβρίου 2011 στο Ίδρυμα Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης (12 Αποστόλων και Οδυσσέως Ανδρούτσου, κτίριο 1, αίθουσα Λίλιαν Βουδούρη) από τις 16:00 έως τις 20:30 οργανώνεται σεμινάριο με θέμα:

  • Εκπαιδευτικά προγράμματα-Γνωστική προσέγγιση μέσα από συλλογικές διαδικασίες. Πως στήνεται ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα
  • Γνωριμία των εκπαιδευτικών και των βιβλιοθηκάριων με τα δομημένα εκπαιδευτικά προγράμματα (βιβλιοβαλίτσες, πακέτα) η σχέση τους με τα βιβλία και η λειτουργία τους με τα παιδιά. Πιλοτική παρουσίαση.
  • Τα εκπαιδευτικά προγράμματα ανοιχτού χώρου με τη μέθοδο του ερευνητή. Πιλοτική παρουσίαση .
  • Η έννοια του μεγάλου βιβλίου. Πιλοτική παρουσίαση.

Εισηγητές θα είναι:

Η Ζωή Βαλάση συγγραφέας, κριτικός, διδάκτωρ Πανεπιστημίου Σορβόνης, δημιουργός οπτικοακουστικών προγραμμάτων. Έχει γράψει παραμύθια για μικρά και μεγάλα παιδιά, διηγήματα, έργα για θέατρο και κουκλοθέατρο, ποιήματα, συλλογές αρχαίων μύθων, λαϊκών παραδόσεων και λαϊκών παιχνιδιών, μελέτες για την παιδική λογοτεχνία και για θέματα λαογραφίας, άρθρα στον τύπο και έργα για το ραδιόφωνο και την τηλεόραση. Για 13 χρόνια είχε στήλη κριτικής παιδικού βιβλίου στην εφημερίδα Ριζοσπάστης και συνεργασία με άλλες εφημερίδες και περιοδικά. Από το 1986 διδάσκει στην τριτοβάθμια εκπαίδευση,

Ο Διονύσης Βαλάσης καθηγητής Γραφικών Τεχνών και Οπτικοακουστικών μέσων στο τμήμα βιβλιοθηκονομίας Αθήνας, καλλιτέχνης βιβλιοδέτης, εικονογράφος, επιμελητής εκδόσεων τέχνης, δημιουργός οπτικοακουστικών προγραμμάτων. Με υποτροφία του ΕΟΜΜΕΧ σπούδασε Γραφικές Τέχνες στη Φλωρεντία και αργότερα βιβλιοδεσία στο Λονδίνο. Έχει εκθέσει ατομικά και ομαδικά στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Οι δυο μαζί από το 1982 δημιουργούν τα οπτικοακουστικά προγράμματα «πολύπτυχο» με θέματα από τον Ελληνικό Πολιτισμό και την τέχνη,

Η Ελένη Σβορώνου φιλόλογος με ειδίκευση στη Διαχείριση Πολιτιστικής Κληρονομιάς από το Πανεπιστήμιο του Birmingham. Υπεύθυνη περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στο WWF, συγγραφέας. Έχει εκδώσει 14 παιδικά βιβλία, 1 για τις σχέσεις των εφήβων, μαθητικά ημερολόγια κα. Αρθρογραφεί τακτικά στην παιδική εφημερίδα Ερευνητές. Διδάσκει δημιουργική γραφή στο ΕΚΕΒΙ και έχει εμπειρία στο συντονισμό εργαστηρίων συμμετοχικού σχεδιασμού σε επίπεδο τοπικών κοινωνιών.

Η Σούλα Μητακίδου, αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Παιδαγωγικό τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Ασχολείται με την ενταξιακή εκπαίδευση, τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας για τα παιδιά γλωσσικών μειονοτήτων και την καλλιέργεια της γλώσσας μέσα από την παιδική λογοτεχνία.

Η Λίτσα Τρέσσου καθηγήτρια στο Παιδαγωγικό τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Ασχολείται με την ενταξιακή εκπαίδευση και ειδικότερα με τα προβλήματα που συναντούν παιδιά γλωσσικών μειονοτήτων στα μαθηματικά.

Οι δυο μαζί έγραψαν δύο βιβλία για τα παιδιά, με τα οποία προτείνουν την έννοια του μεγάλου βιβλίου και είναι : «η γάτα η κουμπάρα» & «η Μαίρη η πινέζα».Είναι μέλη της ομάδας που ανέλαβαν και υλοποιούν το πρόγραμμα εκπαίδευσης παιδιών Ρομά στη Δυτική, Κεντρική, Ανατολική Μακεδονία και Θράκη.

To σεμινάριο οργανώνεται στο πλαίσιο του προγράμματος «προώθηση της ανάγνωσης-εκσυγχρονισμός των βιβλιοθηκών στο Ν. Ξάνθης» που υλοποιείται από το Υπουργείο Πολιτισμού & Τουρισμού και το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου,σε συνεργασία με τους Σχολικούς Συμβούλους Προσχολικής και Δημοτικής Εκπαίδευσης Ξάνθης και το Ίδρυμα Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης.

Θα το παρακολουθήσουν νηπιαγωγοί, δάσκαλοι , βιβλιοθηκάριοι , εμψυχωτές ομάδων και όσοι πολίτες ενδιαφέρονται –εφόσον δηλώσουν συμμετοχή στo Ίδρυμα Θ.Τ.& Π. τηλ.2541029282 ή στη Χρυσανίδου Αθανασία τηλ. 6974457535.


Με εκτίμηση

Χρυσανίδου Αθανασία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Πως κρίνετε το μέχρις στιγμής έργο του Ιδρύματος.