Δευτέρα, 9 Μαρτίου 2009

ΤΕΤΑΡΤΗ 11 ΜΑΡΤΙΟΥ 2009-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ "ΑΡΜΟΝΙΑ 1&2" ΤΟΥ ΑΕΙΜΝΗΣΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ-ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΚΩΣΤΑ ΤΣΟΡΤΑΝΙΔΗ

Την Τετάρτη 11 Μαρτίου 2009, στις 19:00, το Μουσικό Σχολείο Ξάνθης σε συνεργασία με την Ε.Λ.Μ.Ε. Ξάνθης και το Ίδρυμα Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης παρουσιάζουν, στην αίθουσα εκδηλώσεων της καπναποθήκης «π», σε μια εκδήλωση αφιέρωμα, τα βιβλία του εκπαιδευτικού-μουσικού Κώστα Τσορτανίδη με τίτλο:


«Αρμονία 1&2»


Τα τελευταία χρόνια ο μέσος όρος ηλικίας των μαθητών που ασχολούνται με την Αρμονία έχει μικρύνει σημαντικά. Από την άλλη, ανάμεσα στη Θεωρία και την Αρμονία υπάρχει ένα μεγάλο χάσμα που πρέπει να καλυφθεί. Δεν μπορούμε επίσης να αγνοήσουμε το γεγονός ότι οι σημερινοί 14χρονοι μαθητές "βομβαρδίζονται" καθημερινά από ένα μεγάλο πλήθος πληροφοριών. Έτσι, για την εισαγωγή τους στην Αρμονία, χρειάζονται ένα σύγγραμμα γραμμένο ρε πολύ ξεκάθαρο τρόπο και ταυτόχρονα πολύ λογικό, τόσο λογικό που να θυμίζει βιβλίο μαθηματικών. Οι παρεχόμενες γνώσεις πρέπει να διαδέχονται η μία την άλλη με την ακρίβεια με την οποία το ένα θεώρημα διαδέχεται το προηγούμενο.
Η εμπειρία στην τάξη έχει δείξει ότι η εισαγωγή του μαθητή στη λειτουργική σκέψη δεν μπορεί να γίνει «σωστά αν δεν ξεκινήσει από τα πρώτα κιόλας μαθήματα. Ακολουθώντας το συγκεκριμένο σύγγραμμα, ο μαθητής για ένα χρόνο τουλάχιστον λύνει πρώτα μικρά "λειτουργικά" θέματα και αργότερα, στα μεγαλύτερα θέματα, βλέπει βοηθητικές αγκύλες που δείχνουν τα όρια μιας λειτουργικής σειράς συγχορδιών. Η εμπειρία της τάξης πάλι έχει δείξει ότι όταν η επιλογή των συγχορδιών από τα πρώτα μαθήματα γίνεται ψάχνοντας απλώς ποια συγχορδία περιέχει έναν συγκεκριμένο φθόγγο, συνήθως ο μαθητής κάνει πολύ άστοχες και λειτουργικά απαράδεκτες επιλογές που πολύ δύσκολα διορθώνονται στα επόμενα μαθήματα. Ακολουθώντας το παρόν σύγγραμμα ο μαθητής από το υποκεφάλαιο 12. (το λειτουργικό σύστημα) ασχολείται περισσότερο με την σωστή επιλογή συγχορδιών και λιγότερο με την «ορθογραφία» Για την τελευταία άλλωστε υπάρχουν υπεραρκετές εξηγήσεις και παραδείγματα για το ποιόν "δρόμο" θα ακολουθήσει "πηγαίνοντας" με ασφαλή τρόπο από τη μία συγχορδία στην επόμενη. Επίσης γίνεται επισήμανση των λαθών που συνήθως κάνουν οι μαθητές.


Ο Κώστας Τσορτανίδης τελείωσε το Μαθηματικό Τμήμα της Σχολής Θετικών Επιστημών το 1988 στη Θεσ/νίκη. Το 1995 τελείωσε το Τμήμα Μουσικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών στην ίδια πόλη. Έχει δίπλωμα κλασικής κιθάρας από την τάξη του Κ. Κοτσιώλη (1998) από το Νέο Ωδείο Θεσ/νίκης.
Θεωρητικά έκανε στο ίδιο ωδείο. Αρμονία με τον Πέτρο Μπεκιαρίδη. Αντίστοιχη και Φούγκα με τον Χρήστο Σαμαρά. Δίδασκε Ανώτερα Θεωρητικά στο Μουσικό Σχολείο της Ξάνθης και στο Ωδείο «Το Εύφωνο».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Πως κρίνετε το μέχρις στιγμής έργο του Ιδρύματος.